Kas yra DMR?
DMR yra angliška santrumpa, reiškianti **Designated Marksman Rifle** – išverstume kaip "žymėto šaulio šautuvas" arba marksmano šautuvas. Šratasvydžio (airsoft) kontekste DMR – tai tarpinis variantas tarp standartinio automatinio šautuvo ir snaiperio šautuvo. DMR ginklas paprastai yra pusiau automatinis šautuvas (šaudantis tik pavieniais šūviais, **semi-auto** režimu), turintis didesnį šūvio nuotolį ir tikslumą nei eilinio pėstininko ginklas. Dažnai DMR ginklams leidžiama šiek tiek didesnė galia (FPS) nei automatams – tarkime, jei paprastas AEG limitas 130 m/s, tai DMR gali turėti 140–150 m/s limitą, bet su apribojimu, kad šautų tik pavieniai šūviai ir laikytųsi didesnio minimalaus atstumo (pvz., nešaudyti į oponentą arčiau nei 20–30 metrų). DMR rolę žaidime atliekantis žaidėjas – **šuolių paramos šaulys** – veikia su savo komanda, tačiau gali angažuotis taiklesnei ugniai į tolimesnius taikinius, padengti komandos judėjimą ar medžioti svarbesnius priešininkus. Skirtingai nuo snaiperio, DMR šaulys paprastai juda kartu su daliniu, užtikrina ugnies pranašumą vidutiniu nuotoliu ir, reikalui esant, gali greitai šauti seriją pavienių šūvių. Airsoft Punks žaidimuose DMR klasė leidžiama, laikantis minėtų sąlygų (semi režimas, galios ir atstumo apribojimai). Norint turėti DMR, dažnai tenka patiuninguoti įprastą AEG: užblokuoti automatinį režimą, sudėti galingesnę spyruoklę, tikslesnį vamzdį, optinį taikiklį. Tinkamai paruoštas DMR suteikia didelį pranašumą atvirose aikštelėse, bet reikalauja atsakingo naudojimo dėl didesnės galios.